четвер, 5 квітня 2018 р.




Інтерактивні вправи, завдання, ігри для розвитку читацького інтересу молодших школярів.

Мета етапу - сфокусувати увагу учнів на проблемі й викликати інтерес до обговорюваної теми. Мотивація чітко пов'язана з темою уроку, вона психологічно готує учнів до її сприйняття, налаштовує їх на розв'язання певних проблем. Без виникнення мотивів учіння і мотивації навчальної діяльності не могло бути ефективного пізнання. Матеріал, поданий під час мотивації, наприкінці підсумовується і стає "місточком" для представлення теми уроку. Мотивація допомагає також викликати в учнів цікавість до теми уроку, налаштувати їх на ефективний процес пізнання, викликати власну зацікавленість, психологічно підготувати учнів до сприйняття теми уроку.
Для цього можуть бути використані прийоми, що створюють проблемні ситуації, викликають у дітей здивування, зацікавленість до знань та процесу сприймання. Це може бути короткочасна розповідь учителя, бесіда, використання наочності, нескладна інтерактивна технологія.
Мотивація має займати не більше 5 % часу заняття. З інтерактивних вправ можуть бути використані такі:
"Вилучи зайве",
"Роз'єднай слова",
"Криголам",
"Банани",
"Мікрофон",
"Задом наперед",
"Скринька скарг".
(Додаток М)
Пропоную розглянути детальніше інтерактивну вправу "Криголам":
1. Доберіть вірш, який можна намалювати, показати за допомогою рухів, жестів і який безпосередньо стосується змісту уроку.
2. Розпочніть урок з цього вірша, прочитайте його за допомогою малюнків покажіть рухами.
3. Запропонуйте учням повторити цей "криголам" за вами. Створіть мотиваційну ситуацію та підтримуйте мотиваційні фактори в учнів.
Урок читання, 4 клас.
Тема. "Музика природи у поезії Павла Тичини".
Всією душею, всім своїм серденьком
Люблю тебе, рідний краю, земленько рідненька.
І вас, ріки повноводні, маленькі струмочки.
Гарна, велика країна моя,
Є в ній озера, річки і моря,
Гори високі, степи та ліси,
Скільки багатства і скільки краси!
П. Тичина
Вправа "Мікрофон"
1. Поставте учням запитання.
2. Запропонуйте учням будь-який предмет, який буде виконувати роль уявного мікрофона.
3. Надавайте слово тільки тому, хто отримує "мікрофон".
4. Дайте вказівку, щоб учні говорили лаконічно і швидко.
5. Не коментуйте і не оцінюйте відповіді.
6. Створіть мотиваційну ситуацію та підтримуйте мотиваційні фактори в учнів.

 Презентация на тему: "Інтерактивні технології навчання у ...

 
Урок читання, 4 клас.
Тема. "Літературні казки".
Які літературні казки ви читали?
Назвіть авторів цих казок.
Оголошення, представлення теми
Другий етап інтерактивного уроку - оголошення теми та очікуваних навчальних результатів.

Ці інтерактивні вправи дають змогу зосередити увагу учнів на процесі пізнання, виявити їхні помилки, дати їм змогу відчути свої сили та більшу впевненість, зустрічаючись з новим матеріалом ("Я вже щось знаю"); зібрати інформацію про те, як можна було б використати знання учнів щодо теми уроку.
Розглянемо детально вправу "Інтерв'ю за три кроки":
1. Об'єднайте учнів у групи по 4 чоловіки.
2. Запропонуйте учасникам кожної групи об'єднатися у пари.
3. Кожен учасник проводить інтерв'ю із своїм партнером по парі.
4. Учні в парі міняються ролями.
5. Пари знову об'єднуються в групи по 4 чоловіки. Кожен учень розповідає своїй групі, що нового і цікавого він дізнався від свого партнера.
Урок читання, 4 клас.
Тема.Ю. Ярмиш "Паличка-рятівниця".
Прочитайте уважно заголовок оповідання.
Як ви гадаєте, про що розповідається в оповіданні?
Вправа "Мікрофон":
Урок читання, 2 клас.
Тема. Усна народна творчість. Малі фольклорні форми.
Завдання: згадати й прочитати напам’ять одну з малих фольклорних форм.
Передаючи символічний "мікрофон", охочі висловлюються швидко, чітко, не обговорюючи інших повідомлень і не перебиваючи один одного.
Інтерактивна вправа
Інтерактивна вправа - центральна частина заняття, яка має займати близько 50-60 % часу. Її мета - засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку. Обов'язковою є така послідовність і регламент проведення інтерактивної вправи:
1. Інструктування (2-3 хвилини).
2. Об'єднання в групи або розподіл ролей (1-2 хвилини).
3. Виконання завдання, де вчитель виступає як організатор, помічник, ведучий дискусії (5-15 хвилин).
4. Презентація результатів виконання вправи (З-15 хвилин).
На четвертому етапі інтерактивного уроку можна застосувати таку інтерактивну вправу як "Займи позицію".
Технологія "Займи позицію".
Оголошення учням дискусійного питання. Прохання до них щодо визначення їх власної позиції з цього питання.
Вивішення плакатів з такими позиціями: "Так”, "Ні”, "Не знаю, немає конкретної позиції”.
Прохання до учнів стати біля плакату з назвою його позиції.
Відбір 2-3 учнів з кожної із груп для аргументування їх точок зору.
Пропозиція до всіх учасників змінити своє розміщення щодо плакатів,
якщо виступаючі переконали його у правильності їхньої і, відповідно, хибності власної позиції.
Урок читання, 3 клас.
Тема. Вавилонська вежа.
Організаційна підготовка - 2 хвилини.
Учитель дає можливість пригадати, що "Вавилонська вежа" - це біблійна легенда. З цієї легенди історично склалися різні висновки:
різноманітність мов на землі;
могутність Вавилонської держави;
міцність віри в Бога;
неминуче покарання за людську погорду. Завдання цього уроку - проаналізувати ці висновки і, можливо, дійти до єдиної думки.
На протилежних стінах класу розміщено 3 плакати.
"Вавилонська вежа" - легенда про виникнення різних мов.
"Вавилонська вежа" - легенда про погорду як найбільший людський гріх.
"Вавилонська вежа" - легенда-згадка цро часи, коли на землі панував мир, вселюдське розуміння і злагода.

2 коментарі: